Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
10.10.2022, Milan Šurkala, aktualita
Čínská elektromobilka NIO ve větším vstupuje na evropský trh se třemi modely. Zajímavostí ale bude především to, že auta nebudou prodávána, ale nabízena formou předplatného, tedy stále populárnějšího operativního leasingu.
ludek_jelinek (135) | 11.10.202211:27
Hm, jak to bude s vracením vozů? Co jsem tak slyšel, tak pro dost lidí je vrácení vozu po vypršení doby operativního leasingu docela očistec a nemilé překvapení. Má někdo zkušenosti? :­-/
Odpovědět0  0
scratchy27 (265) | 11.10.202220:46
Shrnul bych to asi tak, že pokud s OL budeš u stejné společnosti pokračovat s novým autem, dokážou přimhouřit oko jak nad vyšším nájezdem, tak nad stavem ­(tím myslím kosmetiku, ne že to vracíš nepojízdné­).
Odpovědět0  0
ludek_jelinek (135) | 11.10.202221:18
OK, dík za info. Tak logiku by to dávalo, když jim budeš dál platit. Slyšel jsem, že auto prolézá několik lidí pomalu s lupou a třeba takové drobné oděrky či promáčklinky ­(ostré větvičky, klíčky, ­"ohleduplný­" řidič na parkovišti, .....­) si nechají slušně zaplatit. To mě od OL docela odrazuje.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 10.10.202220:47
Jen si říkám: TO je pro pokročilé milionáře? Holovůz za 1200 e měsíčně... ­(nechce se mi to počítat přesně, ale +­- 30 tisíc kč...­) Slušně ­(snad­) vybavený a s rozumným nájezdem za 50? ­(tisíc korun­) Jako sorry, ale tohle je vysoce nad možnostmi nejen běžného Čecha, ale i běžného Němce...
Odpovědět5  1
Milan Šurkala (4972) | 10.10.202221:28
Vždyť tohle jsou docela normální ceny u operativního leasingu ­(nemluvě o tom, že v tom máte i ­"palivo­"). Pokud měníte auto třeba každých 5 let ­(a to přece u firemního auta opravdu není nezvyklé­), tak se budete pohybovat v takových částkách. Za Passata­/A4 u nás dáte tak 13­-16 měsíčně bez DPH ­(s ní tak 15­-20 tisíc­), a to na benzínu­/naftě projezdíte další tak 2,5­-4 tisíce, pokud se opravdu vejdete do těch limitních 15 tisíc km ročně. Spočítejte si, kolik peněz Vás opravdu vyjde auto. Skutečně to není tak málo, jak to vypadá.
Odpovědět1  2
gepard2 (96) | 10.10.202222:52
Jaké palivo? Myslíte, že elektryka je zadarmo?
Odpovědět2  2
Milan Šurkala (4972) | 11.10.20227:23
Svým způsobem ­"ano­", protože je součástí toho pronájmu. Zatímco při jednorázovém nákupu k ceně auta musíte platit i tu elektriku, tady je to zahrnuto již v ceně.
Odpovědět1  0
Eskymak (1057) | 11.10.20228:35
A tu elektriku ­"zadarmo­" mi budou domu posílat v krabicích?
Odpovědět3  1
Milan Šurkala (4972) | 11.10.20228:40
Ne, na dedikovaných stanicích podobně, jako to má Tesla se svými Superchargery ­(akorát zde máte možnost výměny akumulátoru za nabitý­). Tohle určitě nebude trvat věčně, ale pak je také otázkou, zda se o to nezlevní měsíční poplatek za auto, když v tom už nebude i ­"palivo­".
Odpovědět1  3
Eskymak (1057) | 11.10.202211:31
Teorie pěkná, jen ty stanice jaksi neexistují.
Odpovědět3  0
LeHydrak (81) | 10.10.202218:46
Jste si jistí tou častkou za pronájem? Protože to by znamenalo, že bych se upsal během 60 měsíců zaplatit větší částku, než za kolik se ta samá věc ­(pouze bez ­"paliva­", ale záleží, zda nebo spíš kdy to ­"palivo zdarma­" u nás odvolají, jak je psáno v jiném odstavci­) prodává v Číně nebo Norsku...
Odpovědět5  0
Jardadoma (1546) | 10.10.202219:13
Není to princip toho leasingu?
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (4972) | 10.10.202219:16
V článku je odkaz vedoucí přímo na ten program, takže není tak těžké se o tom přesvědčit. Za další si uvědomte, že ta cena obsahuje veškeré náklady spojené s vlastnictvím vozu. Od pojistky přes servis až po energii. Zkuste si někdy spočítat skutečné náklady na provoz auta a budete se divit, jak obrovský je rozdíl mezi čistou pořizovací cenou auta a celkovými náklady. Teď jsem si jen v rychlosti zkusil odhadnout náklady na palivo, havarijní pojištění, garanční prohlídky u milionového spalovacího auta, a je to něco přes 400 tisíc Kč za 5 let. U elektrického auta patrně o něco méně. Takže auto za 1,0 milionu je po 5 letech nákladem 1,4 milionu. Na to by bylo dobré nezapomenout.

Také je otázkou, zda jste v těch norských cenách měl započítanou tu baterku. Ty ­"ceny od­" jsou za verze bez baterky. V Německu je ET7 od 1,65 mil. Kč, ale s komplet náklady na následujících 5 let. S tím, že auto vůbec neřešíte, jen jezdíte. ET7 v Norsku sice začíná s baterkou na 1,6 mil. Kč, ale s výše zmíněnými náklady bude za 5 let o několik set tisíc dražší. Ano, můžete ho prodat a z toho financovat nákup nového vozu, což to zase posune někam jinam...
Odpovědět0  2
LeHydrak (81) | 10.10.202219:23
Ok, díky, jelikož nejsem řidič, nějak mně nenapadlo že budou ty náklady ­"okolo­" tak velké a že ty Norské a Čínské ceny budou bez baterky jsem si zkontrolovat mohl. I tak je ale částka 25 až 40 tisíc měsíčně za auto absurdní v ­"mém světě­", kde si měsíčně tu vyšší částku ani nevydělám. Ale nerozporuji, že tohle je nabídka pro někoho, jehož výplata v korunách dosahuje 6­-ciferných čísel...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 10.10.202219:35
" je ale částka 25 až 40 tisíc měsíčně za auto absurdní v ​­"mém světě​­"

Ano, ty částky jsou šílené. Ono už třeba koupit si ojeté auto třeba za 150 tisíc znamená, že při 5 letech šetření to máte 2500 Kč měsíčně ­(bez jakéhokoli provozu­). Ale takhle to máte se vším. Lidé většinou vidí jen malou část složité rovnice a na další náklady zapomínají. To máte podobně jako s MHD a jinou veřejnou dopravou. V tom lepším případě se započítá plat řidiče a nafta, ale už se úplně zapomene na samotný autobus, jeho údržbu, pneumatiky, poplatky za vjezd na nádraží... A pak Vám tam naskáčou takové cifry, že se nestačíte divit.
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 10.10.202222:18
Sice máte pravdu. Nicméně holým faktem zůstává, že nemalé procento lidí má těch 25 tisíc jako svůj celý čistý plat. A dovolit si dát 40 měsíčně za auto může už jen dost málo lidí. Uvědomte si, že hypotéku máte sice na déle, ale za podstatně méně. A zbyde vám pak byt, nebo dům v osobním vlastnictví.
Odpovědět3  1
Milan Šurkala (4972) | 11.10.20227:31
"nemalé procento lidí má těch 25 tisíc jako svůj celý čistý plat­"

To přece nikde nerozporuju. Ale jestli nemáte volných 25 tisíc měsíčně, tak si běžně nekoupíte auto za více než milion a je v zásadě jedno, zda jednorázově nebo na pronájem. Samozřejmě, pokud si to auto plánujete nechávat 10 let a více, tak se ty náklady u jednorázového nákupu trochu více rozmělní, nicméně i tak musíte počítat s velmi vysokými částkami ­(rozhodně pětimístnými­). Mně opravdu přijde, že si tady nikdo není schopen spočítat náklady na auto. To je opravdu velmi drahá sranda. I ta nejlevnější nová Dacie vyjde na mnoho tisíc měsíčně.
Odpovědět0  3
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.